Thursday, April 19, 2012

1. Та хуучин нэгэн үү, эсвэл…


Христчин хүмүүсийн Христ доторхи мөн чанар, төлөв байдлын талаархи нэгэн үнэнийг Библид дурддаг нь, “бид гэмтэй боловч ариун хүмүүс. Бид гэм нүгэлтэн биш” гэсэн нь юм. Учир нь Бурханы агуу ивээл болон Христэд итгэсэн итгэлээрээ бид дахин төрсөн ба бид сүнсээрээ амьд болсон. Христ дотор бид зөвтгөгдсөн бөгөөд бас Бурханаар бүрэн хүлээн зөвшөөрөгдсөн хүмүүс. Энэхүү үнэнийг мэдэх нь, өөрийн болгож ойлгон хүлээн аваад, түүгээрээ амьдрах нь Христчин өсөлт төлөвшилтөнд маш чухал.

Бас нөгөөтээгүүр, бидэнд хандсан Бурханы төлөвлөгөөг эс тооцвол, бодит байдалдаа бид үнэхээр сул дорой юм. Тиймээс ч бид гэм нүгэлд автамтгай. Үнэндээ энэ бол теологийн ухааны нэн бэрхшээлтэй асуудлуудын нэг. Элч Паул “Би өөрийн хүсдэг сайныг хийдэггүй, харин хүсдэггүй бузар муугаа хэрэгжүүлдэг. Би юутай хөөрхийлөлтэй хүн бэ? Хэн намайг үхлийн энэ биеэс ангижруулах вэ?” (Ром 7:19, 24) гэсэн байдаг. Гэсэн ч бид ариун нэгэнд тооцогдсон ба Христийн доторхи бидний энэхүү байр суурь тодорхой бөгөөд бат бэх, гэж би хэлмээр байна.

Би хоёр хүчтэний дунд чангаалган тэлэгдсэн нэгэн үү?

Бурхан биднийг харанхуйн ноёрхолоос аварч, хайрт Хүүгийнхээ хаанчлалд аваачсан (Кол. 1:13) тэр үеэс бид эдгээр хаанчлалын аль алинд нь хамаарсаар байгаа хэрэг үү? Судар биднийг “…та нар махан бие дотор бус, харин Сүнс дотор байна..” (Ром 8:9) гэж хэлсээр байхад, бид махан бие болон сүнслэг байдлын аль алинд оршин байгаа хэрэг үү?

Эзэн биднийг “Та нар урьд нь харанхуйд байсан. Харин одоо та нар Эзэн дотор гэрэлтэй байна” (Эф. 5:8) гэж хэлсээр байтал, та харанхуйн болон гэрлийн аль алиных нь хүүхэд байна гэж үү? Түүнчлэн Бурхан “Тиймээс Христэд итгэсэн хэн ч бай, тэр бол шинэ бүтээл мөн. Хуучин юмс нь өнгөрчээ, харагтун шинэ болсон байна.” (2Кор. 5:17) хэмээн баттай хэлсэн байхад, бидний нэг хэсэг нь хуучин, нөгөө хэсэг нь шинэ байж болох уу?

Тэгвэл яагаад үл итгэгчдээс ялгарахгүй шахуу, дундыг барьсан, үргэлж л гэм нүгэлийн асуудалд орооцолддог саарал амьдралтай Христчид ийм олон байгаа юм бэ? Яагаад гэвэл тэд Христийн доторхи жинхэнэ төлөв байдлаа мэдэхгүй байгаагаас тэр юм. Бурхан гэм нүгэлтнүүдийг ариун болгон өөрчилсөн нь, энэ ертөнцөд хийсэн Түүний хамгийн агуу ажил юм.

Сүнсний өөрчлөлт, зөвтгөл нь загалмайд итгэж, авралыг авсан даруйд болдог бол гадаад өөрчлөлт, шинэчлэл нь бүх амьдралын турш үргэлжилсээр байх болно. Гэхдээ ариусан шинэчлэгдэх үйл явц нь, авралыг авсан даруйд бий болсон анхны зөвтгөл, өөрчлөлтийг итгэлтэйгээр, зөвөөр ойлгож хүлээн авсан цагт бүрэн үр нөлөөтэй, харагдахуйц байх болно.

Бидний жинхэнэ төлөв байдал

Аврагдхаас өмнөх бидний төлөв байдлыг (Еф. 2:1-3)т тодорхой хэлсэн байдаг. Сүнсээрээ дахин төрөхөөс өмнөх бид, гэм нүглийн дунд үхсэн, Сатаны хүч чадлаа харуулдаг, хүсэл сонирхолоо илэрхийлдэг талбар болсон, бүхий л бузар гэмт хүсэлдээ боолчлогдсон, Бурханы уур хилэнг хүртэх нь зайлшгүй нэгнүүд байсан. Энэ бол Христээс гадуурхи хүн төрөлхтөний мөн чанар. Та шинээр дахин төрөхдөө, хуучин нүгэлт төрөлх чанар дээрээ ямар нэгэн тэнгэрлэг шинэ зүйл нэмж аваагүй юм.

Аврал гэдэг нь, Бурхан хүний нүгэлийг зүгээр л уучилсан, эсвэл үхэх цагт тэнгэрийн улсад орохыг нь зөвшөөрхөөр шийдсэн гэсэн үг биш. Харин тэрхүү хуучин хүн тань бүрмөсөн үхэж, оронд нь цоо шинээр Христтэй адил нэгэн нь Бурханаас төрсөн юм. Энэ нь таны хувьд цоо шинэ зүйл бөгөөд, та урьд өмнө хэзээ ч ийм байгаагүй, мөн өөрийн хүчээр хэзээ ч болж чадахгүй тийм тэнгэрлэг, төгс, Бурханы бүтээл юм.

“Хуучин хүн” маань амьд уу?, амьд бол хэзээ үхэх гэж байна?, эсвэл аль хэзээний үхчихсэн үү?

Энд нэгэн тайлбар хийхэд, грекээр “sarx” гэсэн үгийг олонхи орчуулганд “махан бие” гэдэг. Харин сүүлийн үед “хуучин хүн”, “хуучин мөн чанар”,”төрөлх хүн” гэж орчуулж байгаа нь тун зөв юм. Учир нь хүн дахин төрсөн хойноо ч махан биетэйгээ л байгаа шүү дээ. Хэрвээ “махан бие” гэдгийг нь шууд утгаар нь ойлгоод уншаад байвал, үхэх хүртэлээ хүнд өөрчлөгдөх ямарч боломж байхгүй гэсэн үг.

Харин миний хувьд, би цаашдаа төрөлх хүн байхаа больж, харин Есүс Христийн доторхи сүнслэг хүн болсон. Хэдийгээр дорой байдлаасаа болж алдаа зөрчил гаргах боловч, зүрхэндээ гэм зэмийг мэдэрч, гэмшин харамсаж, өөрчлөгдхөөр тэмцэж, Эзэнд хандан залбирч, Үгэнд шунан дурлаж, Үгийг хэрэгжүүлэх гэж зүтгэж байгаа зэрэг нь сүнслэг хүн болсны нотолгоо юм.

“…хойшид биднийг нүгэлд боолчлуулалгүй, нүглийн биеийг маань хүчингүй болгуулахын тулд бидний хуучин хүн нь Түүнтэй хамт цовдлогдсоныг бид мэддэг.” (Ром 6:6). “Би Христтэй хамт цовдлогдсон. Амьд байгаа нь би биш, харин миний дотор Христ амьд байна. Эдүгээ би махан биедээ амьд байгаа нь намайг хайрлаж, миний төлөө Өөрийгөө тушаасан Бурханы Хүүд итгэх итгэлээр амьдарч буй хэрэг юм.” (Гал. 2:20). “Учир нь та нар үхсэн бөгөөд та нарын амь Христтэй хамт Бурхан дотор нууцлагдсан.” (Кол. 3:3).

Эдгээрээс “цовдлогдсон”,”үхсэн” гэхчилэн дандаа өнгөрсөн цаг дээр байгааг анзаарсан биз! Бас “шинэ бүтээл” нь, өөрөөр хэлбэл дахин төрсөн би, зөвхөн Христийн гавъяагаар бүтээгдсэнийг харж болно. Тиймээс ч Судар бидэнд “Харин бидний Эзэн Есүс Христийн загалмайгаар сайрхахаас өөр нь надад бүү байг…” (Гал.6:14) гэж, бардамнан сагсуурах ямар ч эрхгүйг анхааруулдаг.

Тэмцэлийн талбар дээр

Христийн дахин ирэлт хүртэл, бидний эргэн тойронд гэм нүгэл цэцэглэн хөгжсөөр л байна. Бас Христээс ангид байсан он жилүүдийн турш, Бурханлаг ариун, тэнгэрлэг төгс сайны эсрэг тэрсэлсэн дэлхийлэг бүхий л бодол санаа, дадал зуршил, дурсамжууд миний “хуучин хүн” болон хэвшиж хатуурсан байсан. Мөн Бурханы загалмай дээр болон миний дотор хийсэн төгс ажлын жинхэнэ утга учирыг ойлгож мэдэн, итгэж хүлээн авахдаа бид хойрго байдаг.

Энэ гурван хүчин зүйлээс болж, миний дотор Бурханы бүтээсэн “шинэ хүн” бодитоор хүчирхэгжин, илчлэгдхэд саад учирдаг. Тиймээс ч олон Христчид, Бурханаар аль хэдийнээ хийгдсэн зүйлийг, өөрсдөө одоо хийхээр шаналал, айдастайгаар оролдсоор л байдаг. Харин энэ бол үнэндээ боломжгүй зүйл.

“Би өөрийн хүсдэг сайныг хийдэггүй, харин хүсдэггүй бузар муугаа хэрэгжүүлдэг. Хэрэв би өөрийн хүсдэггүй зүйлээ хийж байгаа бол энэ нь цаашид би биш, харин миний дотор оршин байгч нүгэл нь үүнийг үйлддэг.” (Ром 7:19, 20). Энд “гэм нүгэл” ба “би” гэсэн хоёр дүр байгааг анзаар. Хуруунд маань өргөс орчихвол, мэдээж надад таатай биш. Гэхдээ энэ таагүй өргөс бол би биш шүү дээ. Өөрөөр хэлбэл, би бол гэм нүгэл биш, бас гэмтэн, нүгэлтэн ч биш. Харин гэм нүгэлийн эсрэг тэмцэж буй ариун нэгэн.

Дүгнэлт

Миний “хуучин хүн” аль хэдийнээ үүрд устгагдсан. Би Христийн дотор цоо шинэ хүн бөгөөд Бурханаар ариун хэмээн тамгалагдсан. Энэ нь анхны удаад л төгс хийгдсэн. Эцэгийн хийсэн энэхүү гайхамшигыг сайжруулах өөр ямар нэгэн зүйлийг хэн ч хийж чадахгүй. Тэрээр Өөрийнх нь хийсэн зүйлд намайг итгэж, Христ доторхи жинхэнэ мөн чанар, дүр төрхөө хүлээн авахыг л хүсдэг. Аль хэдийнээ надад өгөгдчихсөн Христийн доторхи төлөв байдлыг, зан чанар болон харилцаандаа бий болгох, хүчирхэгжүүлэх үйл явцыг “ариусах” гэдэг юм.


Неил Т.Андерсоны "Харанхуйг гэтлэхүй" номын 4-р бүлгээс хийсэн товчлол...